Πείτε όχι στις εξαντλητικές δίαιτες εν όψει καλοκαιριού !



Το καλοκαίρι πλησιάζει και το άγχος για να χαθούν τα περιττά κιλά κυριεύει πολλούς. Αυτό οδηγεί  πολλές φορές σε λάθος και εξαντλητικές δίαιτες .

Οι εξαντλητικές δίαιτες είναι επικίνδυνες για την υγεία μας γιατί χαρακτηρίζονται από θρεπτικές ανισορροπίες, μονοφαγία και ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά. Ας δούμε όμως και τις παρενέργειες που μπορεί να κρύβουν τέτοιου είδους τακτικές, ειδικά αν τις χρησιμοποιούμε μακροπρόθεσμα. Αρχικά παρατηρούμε:

πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος, αφυδάτωση ( ακόμη και αν πίνουμε νερό ), πεπτικές διαταραχές, ξηροδερμία, τριχόπτωση, υπόταση, κεφαλαλγίες, δυσκοιλιότητα, δυσμηνόρροια, διαταραχές της συγκέντρωσης, απώλεια μυϊκής μάζας, επεισόδια ζάλης, ορμονικές διαταραχές κ.α. Παράλληλα, η ταχεία απώλεια βάρους έχει σαν αποτέλεσμα κυρίως την απώλεια υγρών, κυτταρικού ιστού, μυϊκής μάζας και  γενικότερα χρήσιμων συστατικών του οργανισμού και λιγότερο απώλεια λιπώδους ιστού (ορισμένες φορές  μόνο 25% του συνολικού βάρους). Η γρήγορη απώλεια, επίσης, δεν είναι μακροπρόθεσμη, αφού γρήγορα  ανακτάται το χαμένο βάρος.  με την επανάκτηση του βάρους τα πράγματα είναι χειρότερα γιατί, το άτομο που ακολούθησε αυτό το αυστηρό πρόγραμμα, έχει περισσότερο λίπος και λιγότερα υγρά και μυϊκό ιστό από ότι πριν. Συνεπώς, αυτός ο τρόπος οδηγεί στο φαινόμενο «γιο-γιο», όπου ένα άτομο παίρνει και χάνει κιλά συνεχώς και κάθε φορά πιο δύσκολα, γιατί, σε κάθε καινούργια προσπάθεια έχει λιγότερο μυϊκό ιστό και συνεπώς χαμηλότερο μεταβολικό ρυθμό. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τον ψυχολογικό παράγοντα,  δηλαδή την θλίψη μετά από κάθε αποτυχία, θα διαπιστώσουμε ότι αυτός δεν είναι ο σωστός δρόμος.



Γι αυτό το λόγο φερθείτε έξυπνα ! Σε καμία περίπτωση να μη παραιτηθείτε από την επιθυμία να χάσετε βάρος αλλά κάντε το με το σωστό τρόπο. Η σωστή απώλεια βάρους είναι μεταξύ 3 έως 6 κιλά το μήνα .Αυτό διαφέρει ανάλογα το φύλο, την ηλικία, το αρχικό βάρος, την δραστηριότητα κ.α. Βάλτε ένα ρεαλιστικό  και μόνιμο στόχο και προσπαθήστε να το πετύχετε. Δείτε το σαν πρόκληση και  μην αυτοτιμωρείστε μένοντας νηστικοί! Ακολουθήστε  τρία βασικά γεύματα την ημέρα, πρωινό, γεύμα και βραδινό και 2 μικρότερα σνακ, δεκατιανό και απογευματινό. Προγραμματίστε τα γεύματα σας και  μη παραλείπετε γεύματα για να χάσετε περισσότερο βάρος. αυτό θα  σας οδηγήσει σίγουρα σε παρεκτροπές. Τρώτε αργά και μασάτε καλά την τροφή, για να έρθετε με ταχύτερο ρυθμό στον κορεσμό. Αν δεν έχετε χρόνο για συστηματική άσκηση, περπατήστε για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, πέντε φορές την εβδομάδα. Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής χωρίς υπερβολές. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να φροντίσει κάποιος, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες,  είναι η καλή ενυδάτωση, γιατί, οι ανάγκες του οργανισμού σε υγρά αυξάνονται πολύ. Η αυξημένη εφίδρωση το καλοκαίρι προκαλεί απώλεια σε νερό και ηλεκτρολύτες. Η σωστή ποσότητα νερού διαφέρει από άτομο σε άτομο: περίπου 1,5 με 2 λίτρα νερό θεωρούνται αναγκαία .

Δεν θα  πρέπει να θυσιάσετε την σωματική και ψυχική σας υγεία στο βωμό της παραλίας και του καλοκαιριού. Κάντε το με το σωστό τρόπο. Το κίνητρο σας για αδυνάτισμα θα πρέπει να είναι ένα υγειές και όμορφο σώμα μόνιμα και ανεξαρτήτως εποχής!

 

Καραμπίνα Χριστίνα

Διαιτολόγος – Διαιτολόγος

Ηγουμενίτσα 26650 21390



Please follow and like us:
error

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *