Παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους που προάγουν το λόγο



Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά στις αλληλεπιδράσεις τους, είναι ο λόγος. Η ανάπτυξη του λόγου είναι μια διαδικασία που ξεκινά από τη βρεφική ηλικία και διαρκεί χρόνια. Παιδιά 3 ετών αν και θεωρείται ότι χρησιμοποιούν τη γλώσσα για να επικοινωνούν, η γλωσσική τους ανάπτυξη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά συνεχίζει σε όλη τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Η ηλικία κατά την οποία το κάθε παιδί ολοκληρώνει τα στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης ποικίλλει και είναι σαφές πως δέχεται περιβαλλοντικές επιδράσεις. Η ποσότητα και η ποιότητα των ερεθισμάτων που παρέχονται στο παιδί από το άμεσο περιβάλλον του, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα.
Το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού. Τώρα που έρχεται το καλοκαίρι, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να υποστηρίξουμε και να ενθαρρύνουμε τις γλωσσικές εμπειρίες, όπως για παράδειγμα η ανάγνωση βιβλίων από κοινού.
Ας δούμε μερικές δραστηριότητες περισσότερο διασκεδαστικές
στο σπίτι,
• Κάνετε ερωτήσεις που απαιτούν επιλογή. «Θέλεις ένα μήλο ή ένα πορτοκάλι;»
• Τραγουδήστε απλά τραγούδια και απαγγείλετε παιδικά ποιήματα για να δείξετε το ρυθμό και τον τρόπο ομιλίας.
• Κόψτε εικόνες με τα αγαπημένα του πράγματα. Ομαδοποιήστε τις εικόνες σε κατηγορίες όπως: φρούτα, παιχνίδια, ρούχα, ζωάκια. Κάντε συνδυασμούς χωρίς λογική, π.χ. κολλήστε μια φωτογραφία ενός σκύλου πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου. Μιλήστε για το τι είναι λάθος στην εικόνα και τους τρόπους για να το «διορθώσετε».
• Βάλτε εικόνες με αντικείμενα σε μία γυάλα. Το παιδί πρέπει να πάρει μία εικόνα και να σας πει πώς ονομάζεται αυτό που βλέπει και πώς το χρησιμοποιούμε. «Είναι η μπάλα μου. Παίζω με αυτή.»
• Ονομάστε τα μέρη του σώματος, και μάθετε τι κάνετε με αυτά. « Αυτή είναι η μύτη μου. Με τη μύτη μου μυρίζω τα λουλούδια.»
• Φτιάχνουμε μαζί με το παιδί, απλά φαγητά ή γλυκά και του ζητάμε να μας περιγράφει τα βήματα που κάνουμε, τη διαδικασία παρασκευής.
και στην παραλία,
• Φτιάχνουμε στην άμμο γράμματα και παράγουμε τους ήχους τους, ζητάμε και από το παιδί να τους μιμηθεί.
• Φτιάχνουμε πύργους με την άμμο και τους μετράμε μαζί του.

Καλό καλοκαίρι!
Δανάη Τατσή
Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια
2681302812



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *